اول از همه باید بدانید مخاطب شما کیست و چه نوع محتوایی را جذاب میداند و برای مطالعه آن زمان میگذارد. این کار میتواند به شما کمک کند در میان چندین نوع محتوا، کدام یک را انتخاب کرده و به مخاطبان ارائه دهید. برخی از محبوبترین انواع محتوا عبارتند از:
مطالب وبلاگها به راحتی قابل هضم و فریبنده هستند و برای این تولید میشوند که مخاطبان را از آنچه در کسب و کارتان میگذرد، آگاه کنند. اگر رستوران دارید ممکن است بخواهید چندین مطلب کوتاه در وبلاگ خود منتشر کنید. این مطالب میتوانند در مورد هر چیزی از جمله منو، نحوه طبخ غذاها، تفاوت با سایر رقبا و حتی سابقهٔ کاری رستورانتان باشد. تولید محتوا باکیفیت میتواند باعث جذب مخاطب شده و افراد بیشتری را به رستوران شما دعوت کند از همین رو چگونگی تولید محتوای باکیفیت برای کسب و کارتان را به یک اولویت تبدیل کنید.
نکته مهم دیگر در مورد ثبت محتوا در وبلاگ این است که نباید آن را به صورت طولانی تهیه کنید زیرا از حوصله مخاطب خارج بوده و جذابیتی برای او نخواهد داشت. بهترین مطالب در حوزه وبلاگ چیزی حدود ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ کلمه هستند.
اگر یک وب سایت در مورد تجارت الکترونیک دارید باید به فکر دسته بندی مطالب خود باشید. در وب سایت خود نمیتوانید از همهٔ کلمات دنیای واقعی استفاده کنید یعنی در واقع استفادهٔ شما از کلمات بستگی به این دارد که بخواهید محصولات خود را چگونه معرفی کنید. قانون کلی این است که حداکثر تا ۲۰۰ کلمه در هر دسته بندی محتوای بهره بگیرید.
نوشتههای طولانی معمولاً برای آموزش و اطلاع رسانی به کار میروند. در مورد چگونگی بیان این آموزشها فکر کرده و از ایدههای مناسب استفاده کنید. برای این نوع محتوا هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد کلمات وجود ندارد زیرا این مطالب باید آموزنده باشند و تمام اطلاعاتی که مورد نیاز کاربر است را به او ارائه دهند.
نمیدانم باور میکنید یا نه اما بهتر است بدانید بسیاری از شرکتها از پست مهمان در سایت خود استفاده میکنند. با اینکار آنها میتوانند امکان دسترسی به سایت خود و تعامل با خوانندگان خود را افزایش دهند. البته باید همیشه به تعداد کلمات توجه داشته باشید چون تعداد کلمات میتواند شما را در نوع نگارش محدود سازد.
احساس میکنید هنگام خواندن متن یک وبلاگ، مهمترین اصل چیست؟
تولید محتوا
درباره این سایت